Materiały edukacyjne

 

Prosimy Rodziców o czytanie poniższych zagadek dzieciom. Jeżeli występuje problem w rozwiązaniu, to proszę pokazać dzieciom ilustrację. Gdy dzieci opanują odgadywanie tych zagadek, to proszę spróbować, aby dzieci same redagowały zagadki o zwierzętach, a Rodzice będą rozwiązywać.

 

Zagadki o zwierzętach z wiejskiego podwórka:

 

Duża i łaciata, na zielonej łące.

Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.

(krowa)

 

Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku.

Potem budzi innych, swoim kukuryku!

(kogut)

 

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninę i mięso chowana.

(świnia)

 

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.

Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.

(kura)

 

Lubi owies, lubi siano,

w stajni rży i parska rano.

(koń)

 

Tłustego mleka da nam na serek

I ciepłej wełny da na sweterek.

(owca)

 

Na jego widok drżysz zuchu.

Ma mocne rogi i chodzi w kożuchu.

(baran)

 

Cztery kopytka, rogi i bródka i już wiesz,

kto wyjadł kapustę z ogródka.

(koza)

 

Syty i zadowolony głośno pomrukuje,

lubi mleko, łapie myszy, zły pazurki pokazuje.

(kot)

 

Gdy wychodzisz z domu on na ciebie czeka.

Kiedy wrócisz znowu cieszy się i szczeka.

(pies)

 

Polecamy włączyć dziecku piosenkę "Stary Donald farmę miał" (przykładowy link poniżej), przy, której dzieci mogą naśladować ruchem i głosem zwierzęta.

https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

 

Bajeczka ortofoniczna "W zagrodzie Małgosi" - powtarzanie odgłosów poszczególnych zwierząt:

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: HAU,HAU,HAU,

Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze: KOD, KO, DA,

Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.

Gąska gęga: GĘ,GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: BE, BE, BE,

Koza muczy: ME, Me, ME,

Indor gulga: GU, GU, GU,

Krowa ryczy: MU, MU, MU,

Konik parska: PRR, PRR, PRR,

A pies warczy: WRR,WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

 

Zachęcamy do wykorzystania zabawy sensorycznej polegającej na pisaniu palcem na blaszce do pieczenia wysypanej mąką. Proszę narysować dzieciom na karteczce wzór ślimaczka (imitujący wełnę owcy) i wzór jajka kurzego. Zadaniem dziecka będzie narysowanie wzoru palcem na blaszce wysypanej przez dziecko mąką. Zadanie można powtórzyć kilkakrotnie, aż dziecko zmęczy się zadaniem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

**********************

 

 KĄCIK PSYCHOLOGICZNY

Polecamy ciekawy artykuł z bloga ,,Relacja – pozytywna sytuacja”, dotyczący stosowania zachęt.

Stosowanie zachęty jest ważną umiejętnością w procesie wychowania dziecka. Pozwala wzbudzać
w nim motywację wewnętrzną, samodzielność, poczucie kompetencji.

https://relacja-pozytywnasytuacja.pl/2019/03/23/narzedzia-pozytywnej-dyscypliny-selfreg-zacheta/

 

 

********************** 

 

 

Serdecznie polecamy materiały zaproponowane na blogu ,,Logopestka". W poniższym linku znajdziemy karty pracy i pomysły na zabawy z przedszkolakiem z zakresu:

– aktywności językowej

– ruchowej

– plastycznej

– grafomotorycznej

Materiały można pobrać BEZPŁATNIE, wydrukować i bawić się z dzieckiem domu.

 

 

https://www.logopestka.pl/wychowanie-przedszkolne-online-3/?fbclid=IwAR0lOHatsxvIyv75sUfem7MHDHBhoyn9lE1qlEmp58nDir3cC4PEYn0Qc7I

 

 

******************

KĄCIK JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Zabawy i piosenki z okazji Dnia Bardzo Głodnej Gąsienicy

 

Piosenki, które wykonuje Patty Shukla:
https://www.youtube.com/watch?v=bJnfhYCC-Bo
lub
https://www.youtube.com/watch?v=kcQJDpj5TSY

 

Film stworzony na podstawie książki Erica Carle’a

 https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY&t=43s

 

Po obejrzeniu filmu zachęcamy starsze dzieci do powtórzenia słownictwa - karta z rysunkami - można je pokolorować lub na ich podstawie stworzyć własne karty ze słownictwem 🙂

 

Zabawą ruchową z piosenką „Fly, Fly Fly the Butterfly”- dziecko naśladuje lot motyla - nad łąką latamy wysoko (wyprostowane nogi), nad ogrodem nisko (kucamy)
https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI

 

 

 

Piosenka/wierszyk „Life Cycle of a Butterfly” - dołączona jest karta z tekstem - słowa z filmu „The Very Hungry Caterpillar” są zastąpione rysunkami. Dodatkowo jest również karta obrazująca cykl życia motyla.

https://www.youtube.com/watch?v=wnSeJOfTpSc

 

Piosenkę o dniach tygodnia „7 Days of the Week”:

https://www.youtube.com/watch?v=LIQsyHoLudQ


Powtórzenie nazw kolorów - dobra okazja do poćwiczenia wycinania nożyczkami kół i cięcia papieru; przy układaniu elementów na kołach - nazywamy kolory
https://parentingchaos.com/the-very-hungry-caterpillar-col…/


Zachęcamy do wykonywania prac plastycznych związanych z tematem. Poniżej kilka propozycji i pomocnych linków:

- kolaże, które przypominałyby ilustracje Erica Carla (patrz wyżej)

- papierowa gąsienica:
https://www.thesprucecrafts.com/diy-caterpillar-craft-for-k…

- stemple z gąbki, mogą być też palce lub pieczątki z ziemniaków:
https://buggyandbuddy.com/caterpillar-stamping-craft-kids/

- gąsienica na papierowym talerzyku, ale może to też być koło z papieru:
https://www.gluedtomycraftsblog.com/…/paper-plate-caterpill…

- malowanie palcami u nóg i stopami:
https://www.craftymorning.com/toe-print-hungry-caterpillar…/
https://www.messylittlemonster.com/…/rainbow-footprint-butt…

- malowanie rolką po papierze lub ręczniku papierowym:
https://www.danyabanya.com/cardboard-roll-paintings/

• kukiełki (aby pobrać plik należy się zalogować na stronie twinkl)
https://www.twinkl.pl/…/t-t-1231-the-very-hungry-caterpilla…

• papierowy motyl, który lata:
https://www.youtube.com/watch?v=aVAHndD3d10
https://www.youtube.com/watch?v=Lu1STEsyUxE

• gąsienica, motyl z klamerek:
http://adventuresandplay.com/peg-butterfly-from-the-very-h…/

Have a fun!

 

 

 

 

 

Źródło: Przedszkole Niepubliczne ELF