Przedszkole Nr 89 im. J. Tuwima we Wrocławiu

Oferta edukacyjna


Nasze przedszkole dba o wszechstronny rozwój dziecka.
Zapewniamy opiekÄ™ specjalistycznÄ…:
• PsychologicznÄ…
• PedagogicznÄ…
• LogopedycznÄ…
• MuzykoterapiÄ™
• RytmikÄ™
• TerapiÄ™ Integracji Sensorycznej
• GimnastykÄ™ KorekcyjnÄ…

Umożliwiamy dzieciom udziaÅ‚ w konkursach, spartakiadach sportowych, w których uzyskujÄ… sukcesy na miarÄ™ swoich możliwoÅ›ci.
Umożliwiamy codzienny pobyt na świeżym powietrzu (spacery, zabawy ruchowe na placu zabaw)
Stwarzamy dzieciom właściwa atmosferę zabawy pracy i nauki w celu najlepszego przygotowania ich do nauki szkolnej.
Posiadamy bogaty kalendarz imprez okolicznościowych:
• pasowanie na przedszkolaka
• przedstawienia dla rodziców, dziadków
• MikoÅ‚aj w przedszkolu
• Wigilia, Bal KarnawaÅ‚owy

Przedszkole powstało 30.X.1964 r. przy ul. Oporowskiej 1. Stare z tradycjami. Położone w dzielnicy Fabryczna na osiedlu Gajowice. Z dala od zgiełku ruchliwej ulicy. Od września 2006 r. powstał w przedszkolu 1 oddział integracyjny liczący 5 dzieci niepełnosprawnych. Z czasem przekształcono przedszkole na integracyjne. Obecnie liczy 4 oddziały integracyjne

Przedszkole nr 89 jest placówkÄ… publicznÄ…. MieÅ›ci siÄ™ w wolnostojÄ…cym, jednokondygnacyjnym budynku z dużym ogrodem. CaÅ‚y teren jest otoczony żywopÅ‚otem, z dala od gÅ‚ównej ulicy. Dyrektorem przedszkola jest mgr Janina Iwaniec.
Do dyspozycji dzieci sÄ… 4 sale do zabaw i zajęć dydaktycznych dostosowane do potrzeb i możliwoÅ›ci dzieci jak również sala do zajeć gimnastycznych i terapii integracji sensorycznej, oraz sala doÅ›wiadczania Å›wiata
Po obiedzie najmłodsze przedszkolaki odpoczywają
Każda grupa ma swoja toaletę
Przedszkole posiada plac zabaw, które zostanie poddany odbudowie
Przedszkole należy do WrocÅ‚awskiej Sieci SzkóÅ‚ i Przedszkoli PromujÄ…cych Zdrowie . KsztaÅ‚tujemy nawyki i postawy prozdrowotne wÅ›ród dzieci , ich rodziców i personelu . Naszym celem jest – wychowanie zdrowego , aktywnego , odpornego psychicznie i fizycznie dziecka
w zdrowym Å›rodowisku . Dzieci uczestniczÄ… w wielu kampaniach zdrowotnych inicjowanych wewnÄ™trznie w placówce jak i organizowanych wspólnie przez WydziaÅ‚ Zdrowia i WydziaÅ‚ Edukacji UrzÄ™du Miejskiego we WrocÅ‚awiu.  
 

        

 

Placówka jest czynna od poniedziaÅ‚ku do piÄ…tku w godz. od 6.30 – 17.00.

Wychowaniem i edukacja dzieci zajmujÄ… siÄ™ nauczycielki Wychowania Przedszkolnego wraz ze specjalistami z zakresu oligofrenopedagogiki, muzykoterapii, logopedii i gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej.
Praca specjalistów obejmuje szeroki wachlarz oddziaÅ‚ywaÅ„, poczÄ…wszy od obserwacji dziecka, wywiadu z rodzicami, po przeprowadzenie diagnozy. Na tej podstawie zostaje opracowany Indywidualny Program Terapeutyczny dostosowany do możliwoÅ›ci dziecka, którym okreÅ›la siÄ™ metody oraz konkretne techniki i ćwiczenia, jakie zostanÄ… wykorzystane w procesie stymulowania rozwoju dziecka. Dodatkowo w formie instruktażu opracowujÄ… rodzicom ćwiczenia do pracy w domu.

ZajÄ™cia indywidualne odbywajÄ… siÄ™ zarówno w gabinecie specjalistycznym jak również na sali gimnastycznej, gdzie odbywajÄ… siÄ™ ćwiczenia
z treningu psychomotorycznego z elementami Integracji Polisensorycznej.
 

      

Formy i metody pracy:

Terapia indywidualna w gabinecie sprzyja usprawnianiu: percepcji wzrokowej, percepcja sÅ‚uchowa, dotykowej, przedsionkowej, motoryki maÅ‚ej ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem sprawnoÅ›ci manipulacyjnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, lateralizacji, dominacja rÄ™ki, czynnoÅ›ciom poznawczym, komunikacji(mowie czynnej), procesom pamiÄ™ci i uwagi, uczeniu siÄ™ przez naÅ›ladownictwo.  
  

    

  Usprawnianie zaburzonych funkcji na sali gimnastycznej kÅ‚adzie nacisk na: stymulowanie ukÅ‚adu przedsionkowego i proprioceptywnego
  z wykorzystaniem specjalistycznego sprzÄ™tu. Oprócz elementów integracji polisensorycznej stosowane sÄ… również:

- Usprawnianie w schemacie własnego ciała i przestrzeni za pomocą Programu Aktywnosci Knill
- Elementy Terapii Dennisona
- Dobrego Startu
- Frostig usprawniajÄ…cy percepcje wzrokowÄ…
- Plany aktywności służące rozwojowi samodzielności dziecka
- Sala doświadczania Świata